søndag 15. april 2012

Hva du ikke tenker over når du selv har en nettbutikk

Det er så utrolig mange forvirrende nettbutikker der ute. Noen er det til og med vanskelig å finne handlekurven hos! Det er så viktig med konverteringsoptimering om du vil tjene penger, få folk til å melde seg på nyhetsbrevet ditt eller liknende.

Det er selvsagt ikke meningen fra eierens side å ha en forvirrende og vanskelig side, men mange glemmer å se ting fra en kundes synspunkt. I tillegg må man tenke på at det er alltid for noen første gangen de handler på nettet. Hvordan skal de vite hva de skal kikke etter? Gjør det enkelt for dem å fullføre kjøpet, og ikke vær redd for å vise kunden hva det er du vil han skal gjøre.

Den største feilen må være en nesten alle nettbutikker har. Og det er å be folk om å registrere seg og lage en profil FØR de betaler. Det sender bort så mange... Regel nr. 1 er å aldri sette noen som helst hindring i veien for en kjøper før han har betalt. Deretter kan du spørre om han ikke har lyst til å registrere seg for å gjøre det enklere for han neste gang han handler hos deg, men ikke før kjøpet er fullført!

Dette handler om konverteringsoptimering, altså hvordan gjøre om mest mulig trafikk til faktisk kunder. Grunnen til at du har en webshop er jo for å kunne leve av den, eller hva?

Du kan lese mer om konverteringsoptimering her, og følg med på bloggen på samme webside for å få med deg tips og triks for at din webside skal gjøre det bedre på nettet.

Lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar